Descriere
„Omul nou” nu mai urmărește idealuri înalte; lui nu-i pasă de adevăr și iubire, ci doar de porția plăcere și de iluzia de putere pe care i-o furnizează televiziunea sau industria divertismentului.
Acest „om nou” despre care vorbește autorul este peste tot în jurul nostru. În portretul cel mai inofensiv, el sau ea, are o carieră și luptă pentru promovare, acumulează bunuri în numele familiei sau copilului și dorește să se relaxeze… Aparent nimic în neregulă…
Doar că „omul nou” a fost și este simplificat la maximum. Funcționează cotidian numai pe cele trei coordonate de mai sus și orice abatere de la mica nromă îl scoate din rândurile celorlalți „oameni noi”.
Complexitatea unui sentiment îl sperie prea tare – pe el și pe ceilalți – deci, îl resping toți numindu-l slăbiciune. Responsabilitatea unui adevăr îl îngrozește și, ca urmare, adevărul este înlocuit cu orice explicație convenabilă, pusă la dispoziție, cu generozitate, de formatorii de opinie îndoielnici de care este înconjurat. Încet, încet, omul ajunge propria sa schiță.
Cine decide normele? De ce le preluăm fără discernământ? Care sunt valorile prin care ne putem recupera? De ce trebuie restructurat un sistem întreg de valori? Cum am ajuns aici – și răspunsurile la încă o mie „de ce-uri” secrete ale oamenilor mari, în acest al doilea volum al seriei „Fața nevăzută a televiziunii”.
Revrăjirea lumii pune un diagnostic societății contemporane, îl aplică și oferă un număr securizant de repere și puncte de sprijin pentru cei care sunt sau se simt pierduți.
Recenzii
Nu există recenzii până acum.